Urządzamy home office. Jakie meble biurowe wybrać do pracy w domu?

Coraz więcej osób pracuje dzisiaj w domach. To nie tylko kwestia aktualne sytuacji epidemicznej, czyli zagrożenia wywołanego przez koronawirusa, lecz również rosnącej popularności home office na różnych stanowiskach. Aby praca odbywała się wtedy w odpowiednich warunkach, warto zadbać o wyposażenie swojego stanowiska pracy w to, co niezbędne. Jakie meble do domowego biura warto kupić?

Urządzenie home office, czyli domowego biura nie musi być skomplikowane. Co więcej, meble do biura w domu wcale nie muszą pociągać za sobą sporego wydatku. Nie warto jednak wybierać ich bez wcześniejszej analizy swoich potrzeb oraz dostępnej oferty. Warto pamiętać o tym, że także meble do pracy w domu powinny spełniać wymogi ergonomii.

Jakie meble do domowego biura wybrać?

Przy urządzaniu domowego biura pod uwagę trzeba będzie wziąć takie meble, aby praca w domu mogła odbywać się w komfortowych i bezpiecznych warunkach. Wobec tego potrzebne meble biurowe można podzielić wtedy na różne kategorie, aby dopasować je indywidualnie do potrzeb konkretnego stanowiska pracy i swoich wymogów.

Każde domowe biuro powinno jednak posiadać podstawowe wyposażenie, które pozwoli na realizowanie obowiązków w odpowiednich warunkach.

Podstawowe meble do domowego biura:

  • biurko
  • krzesło biurowe
  • meble do przechowywania

Czym powinny charakteryzować powyższe meble do biura? Sprawdź najważniejsze porady, które będą bardzo pomocne podczas urządzania swojego home office!

Biurko

Głównym elementem stanowiska pracy w domu jest biurko. To mebel, który powinien cechować się właściwą wielkością, czyli dawać odpowiednią przestrzeń do pracy. Nie warto kupować małego biurka, ponieważ na tym dużym nigdy nie zabraknie miejsca.

Dodatkowo, biurko powinno posiadać taką wysokość, aby tworzyć ergonomiczne warunki pracy. Najlepiej, aby umożliwiało ono stworzenie kąta prostego pomiędzy ramieniem i przedramieniem pracującej przy nim osoby.

Dobrym wyborem do home office może być biurko z regulacją położenia blatu – można wtedy łatwo dopasować go do swoich wymagań.

Krzesło biurowe

Kolejna istotna kwestia to odpowiednie krzesło do pracy przy biurku. W sprzedaży czekają dzisiaj różnorodne krzesła biurowe, lecz należy pamiętać o tym, że nie wszystkie z nich są ergonomiczne. O czym warto wtedy pamiętać?

Cechy ergonomicznego krzesła do biura:

  • wyprofilowane oparcie wcięte w okolicy lędźwiowej kręgosłupa
  • właściwa głębokość siedziska dopasowana do wzrostu użytkownika krzesła
  • podłokietniki pozwalające na ustawienie ich pozycji, by zapewnić właściwe podparcie pod łokcie
  • szeroka regulacja siedziska, oparcia i podłokietników
  • obrotowa podstawa pozwalająca na pełen obrót o 360 stopni

Warto także zwrócić uwagę na estetykę krzesła – obecnie asortyment różnych modeli jest tak szeroki, że wyposażenie to można bez problemu dopasować do aranżacji swojego domu.

Meble do przechowywania

Trzecia kluczowa kwestia, gdy kupuje się meble biurowe przeznaczone do domu, to właściwe miejsce do przechowywania. W zależności od tego, jaki charakter posiada praca w domu, konieczne może być wybranie odpowiedniego umeblowania.

Najczęściej stosowane są regały oraz szafy, które także mogą być zamykane na klucze. Zamykana szafa nadaje się wtedy do przechowywania przedmiotów i dokumentów wymagających dodatkowego zabezpieczenia, na przykład dowodów księgowych, ksiąg podatkowych, projektów.

Szeroki asortyment mebli biurowych dedykowanych do użytku w dom można obecnie zakupić w wielu sklepach, w tym między innymi w sklepach internetowych. Zamówienie można złożyć nawet w tym momencie, a zakupione wyposażanie będzie przetransportowane pod wskazany adres w wyznaczonym terminie.

Leave A Comment

thirteen − seven =